پکیج (پروتکل) درمان شناختی-رفتاری (CBT)
پکیج (پروتکل) درمان شناختیرفتاری (CBT) در 73 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 73 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) درمان شناختی-رفتاری (CBT) در 73 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های این فایل
آماده سازی در 9 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در بیش از 73 صفحه (فونت B lotus)
فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc
نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.
فهرست مطالب
جلسه های مداخله
جلسه اول: آشنایی
جلسه دوم: افکار، احساسات، رفتار
توضیح و شرح تکنیک های جلسه
چگونه افکار، احساس ها را به وجود می آورند؟
نمونه کاربرگ درمانگر برای اجرای تکنیک (ارتباط افکار، احساس و رفتار و بازسازی افکار)
تفاوت افکار، احساسات و رفتار
خطاهای شناختی
انواع خطاهای شناختی (اشتباهات تفکر)
روش های تشخیص افکار منفی خودآیند در جلسه درمان
تکلیف روزانه
جلسه سوم: بازسازی افکار
شرح و توضیح تکنیک بازسازی افکار (شناخت)
جلسه چهارم: نشانه ها و زنجیره ها
شرح و توضیح تکنیک جلسه درمان
روش های ایجاد رفتارهای تازه
روش زنجیره سازی رفتار
جلسه پنجم: جرات ورزی
شرح و توضیح جرات مندی
تعریف جرأت ورزی
انواع رفتار جرأت مندانه
هدف های جرأت ورزی
مزایای رفتار جرأتمندانه
پیامدهای منفی نداشتن جرأت
عوامل دوری از رفتار جرأتمندانه
راهکارهایی برای ابراز جرأت مندی
جلسه ششم : تکانشگری، خودکنترلی و بالا بردن خلق
راهکار برای خودکنترلی
راهبردهای شناختی مثبت تنظیم خلق
کاربرگ فعالیت های خوشایند
جلسه هفتم : مدیریت استرس و حل مسئله
انواع رفتارهای مقابلهای
رفتارهای مسئله مدار
رفتارهای هیجان مدار
آرامش آموزی به روش جاکوبسن
جلسه هشتم : عزت نفس
راهکارهای افزایش عزت نفس
جلسه نهم : پیشگیری از عود
مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان شناختی رفتاری
درمان شناختی رفتاری
هدف درمان شناختی- رفتاری
ویژگی های اصلی درمان شناختی-رفتاری
اصول درمان شناختی رفتاری
انواع درمان شناختی رفتاری
مولفههای درمان شناختی رفتاری
کاربردهای درمان شناختی رفتاری
مفاهیم اصلی رویکرد شناختی رفتاری
قانون بندی ها
رابطه شناخت با هیجانات
نظریه ساختار شخصیتی
آسیب شناسی روانی
اجزاء مداخله شناختی رفتاری
تکنیکهای درمان در نظریه شناختی
سنجش در مداخله شناختی رفتاری
سوابق پژوهش
منابع
نمونه جلسات که در این پروتکل وجود دارد:
جلسه اول: آشنایی
1- معرفی: شرکت کنندگان خود را معرفی کرده و می گویند چرا تصمیم به شرکت در جلسات گروهی شناختی-رفتاری گرفته اند.
2- ارائه اطلاعات پایه ای در مورد روان درمانی شناختی-رفتاری
3- بیان علت برگزاری این جلسات و هدف گروه درمانی شناختی-رفتاری
4- بیان و شرح اصول رازداری و دادن اطمینان خاطر به مراجعان که اطلاعاتشان کاملا محرمانه است
5- بیان قوانین و اصول جلسات درمان
6- انجام تکلیف به صورت تمرینی برای آشنایی بیشتر اعضای گروه برای انجام تکالیف
7- گرفتن پیش آزمون
جلسه دوم: افکار، احساسات، رفتار
1- توضیح درباره ی ارتباط افکار، احساس و رفتار
2- بیان تفاوت افکار، احساسات و رفتار
3- توضیح در مورد سبک های ناکارامد تفکر
4- بیان خطاهای شناختی معمول
5- توزیع کاربرگ بازسازی افکار
توضیح و شرح تکنیک های جلسه
چگونه افکار، احساس ها را به وجود می آورند؟
فرض اساسی بنیادین در درمان شناختی رفتاری این است که تفسیر فرد از یک رو
یداد، شیوه رفتار و نوع احساس وی را تعیین می کند. نکته اساسی: (۱) افکار و
احساس ها پدیده های متمایزی هستند. (۲) افکار هر فرد احساس ها و رفتارهای
وی را به جود می آورند.
چرا اعتماد به ما ؟
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی
(ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می
دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و
تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 28 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 416 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 161 |
فایل پاورپوینت درس مبانی مهندسی نرم افزار به موارد زیر اشاره دارد:
مهندسی نرم افزار
نرم افزار کامپیوتر
بحران نرم افزاری
مهندسی نرم افزار و ضرورت آن
اهمیت متدولوژی
انواع نرم افزارها و کاربردهای آنها
معیارهای ارزیابی نرم افزار
مدل های فرآیند نرم افزار
و ......
همراه با تحلیل و بررسی با جداول گوناگون
این فایل برای دانشجویان رشته های کامپیوتر گرایش نرم افزار و آی تی
مناسب می باشد.
هدف از این تحقیق بررسی آموزش فلسفه به کودکان و آموزش عالی با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 84 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | تربیتی |
فهرست مطالب
2-3 آموزش فلسفه برای کودکان
2-3-1 مبانی آموزش فلسفه برای کودکان
2-3-2 اهمیت پرداختن به فلسفه برای کودکان و نوجوانان
2-3-3 اهداف برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان
2-3-4 ویژگی های (ماهیت و مبنا) برنامه ی فلسفه برای کودکان و نوجوانان
2-3-5 ویژگی ها، عناصر و اجزا، مزایا و فواید
2-4 آموزش فلسفه در آموزش عالی
2-4-1 تاریخچه آموزش عالی در اسلام(دانشگاه جهان اسلام زمینه ساز دانشگاه کنونی جهان غرب)
2-4-2 اهداف آموزش عالی
2-4-3 رسالت دانشگاه
2-4-4 بررسی و تبیین مفهوم استادی و معلمی گری در دانشگاه
2-4-5 نقش دانشگاه در هویت دهی به دانشجو
2-4-6 فلسفه برای همه
2-4-7 ورود فلسفه در دانشگاه در ایران معاصر
2-4-8 دانشگاه و آموزش فلسفه
2-4-9 برنامه درسی متناسب آموزش فلسفه به دانشجویان
2-4-10 مسائل و موانع، چالش های پیش رو
2-4-11 آموزش بزرگسالان
2-4-12 خصوصیات دوران جوانی(5 شاخصه ی اصلی)
2-4-13 تجربه آموزش فلسفه در دانشگاه های ایران
منابع
اندیشه آموزش فلسفه برای کودکان، قویا با اندیشه ها، روش و منش سقراط ارتباط دارد(قائدی 1384). برای سقراط و پیروان او، مسیر دانایی با شناخت نادانی فرد آغاز می شود. نقش معلم را می توان با ماما مقایسه کرد. معلم باید به صورتی بپرسد که اجازه دهد حقیقت آشکار شود. همانند ماما، معلم به تولید اندیشه کمک می کند(هاینس، 2002: 46) این گفته سقراط که "زندگی ارزشیابی نشده، ارزش زیستن ندارد"، زیربنای حرکت این برنامه درسی دانسته شده است(اسپیلتر، 1993، جنکینس، 2002، به نقل از قائدی).
در جهان پیچیده امروز، افراد برای برخورد منطقی با چالش ها، به یادگیری مهارتهای تفکر نیازمندند . از سوی دیگر « فلسفه » برای کودکان به عنوان یکی از ابزارهای اصلی پرورش مهار ت های تفکر در ، کودکان شناخته شده است. ما می توانیم بچه ها را در سطح خودشان کنجکاو و پرسشگر بار بیاوریم و سعی کنیم تا آنها یاد بگیرند که با دلیل حرف بزنند و با دلیل بپذیرند . این در حالی است که برنامه (فلسفه برای کودکان) در بیش از 100 کشور در حال انجام است. لیپمن معتقد است که تفکر باید محور « فلسفه برای کودکان » تعلیم و تربیت قرار گیرد. او معتقد است استفاده از فلسفه برای به کار انداختن ذهن شاگرد است . ارائه درس در کلاس باید از سوی دانش آموز باشد و معلم فقط نقش هدایت کننده داشته باشد(لیپمن، 1993: 24- 31).
فرمت فایل : doc
تعداد صفحات : 20
حجم فایل : 84
گروه فایل : علوم انسانی
پروژه پاورپوینت رهبری ، فصل دهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی
رهبری چیست ؟
رهبری عبارت است از توانایی در اعمال نفوذ بررفتار فرد یا گروه و سوق دادن آن به هدفهای مورد نظر. منبع این قدرت یا اعمال نفوذ جنبه رسمی دارد. همانند تکیه زدن برمسند مدیریت. از آنجاکه به مدیر حق وحقوق خاصی داده می شود، این نمی تواند بدان معنی باشد یا تصمین کند که وی بتواند سازمان را به طور اثر بخش هدایت و رهبری کند یعنی همه رهبران مدیر نیستند و همه مدیران هم رهبر نمی باشند.
رهبری غیر سازمانی یا غیر ارادی: یعنی فرد قدرت اعمال نفوذی را که به دست می آوردازمنابع خارج از ساختاررسمی سازمان است. یعنی رهبر می تواند از درون گروه بوجود آیدو از قدرت و اعمال نفوذ رسمی اهمیت بیشتری داشته باشد.
فهرست
رهبری چیست
رهبری غیر سازمانی یا غیر ارادی
تئوریهای رهبری
تئوری شخصیتی
تئوری رفتاری
رهبران کارمند گرا
تولیدگرا
شبکه مدیریت
تئوری اقتضایی
تئوری فیدلر
ب) تئوری مسیر هدف
رهبری زنان با مردان متفاوت است
آیا رهبری مؤثر است !
مبلغ : 5500 تومان
دانلود پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلیفمی، در قالب ppt و در 173 اسلاید، قابل ویرایش
تعداد صفحات | 173 |
حجم | 104 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | علوم کشاورزی و منابع طبیعی |
دانلود پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی فمی، در قالب ppt و در 173 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول:کلیات
مقدمه
واژه ترویج
مفهوم ترویج
انواع آموزش
تفاوت آموزش ترویجی و آموزش رسمی
فلسفه آموزش های ترویجی
اهداف ترویج کشاورزی
اصول آموزش های ترویجی
نقش ترویج کشاورزی
زمینه فعالیتهای ترویجی
کارکردهای نظام ترویج
کارکرد ترویج
سیر تکاملی ترویج کشاورزی
ج- تاریخچه ترویج کشاورزی در ایران
فصل دوم: جایگاه ترویج در توسعه کشاورزی
مقدمه
اهداف اساسی ترویج کشاورزی
نیاز به ترویج
تأثیر عوامل گوناگون بر ترویج کشاورزی
عوامل بومشناسی
عوامل اقتصادی
عوامل سیاسی
عوامل اجتماعی – فرهنگی
عوامل زیرساخت
عوامل نهادی
فصل سوم: رهیافتهای گوناگون ترویج کشاورزی
مفهوم رهیافت
رهیافت ترویج کشاورزی عمومی
رهیافت آموزش و دیدار
رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی
اهداف رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی
مزایای رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی
معایب رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی
رهیافت پروژه
رهیافت توسعه نظامهای زراعی
ویژگیهای اساسی رهیافت توسعه نظامهای زراعی
رهیافت تسهیم هزینه
رهیافت مؤسسه آموزشی
رهیافت سازمان کشاورزان
عوامل مؤثر بر ظهور و پیدایش سازمانهای کشاورزان
سه نقش اساسی سازمانهای کشاورزان
انواع سازمانهای کشاورزان
فعالیتهای تعهدشده توسط سازمانهای کشاورزان
نقش سازمانهای غیردولتی و ارتباط آنها با سازمانهای کشاورزان
مشکلات سازمانهای کشاورزان در جهان سوم
نیاز به تحولات در ساختار نظام ترویج
فصل چهارم: آشنایی با روشهای آموزش ترویجی
معیارهای گزینش روش ترویجی مناسب
روشهای آموزش انفرادی
ملاقات در خانه و مزرعه
دیدار ارباب رجوع از اداره ترویج
تماسهای غیررسمی
کشاورز نمونه
روش ارتباط تلفنی
ارتباط از طریق نامه
روشهای آموزش گروهی
نمایش های عملی
روز مزرعه
گردش صحرائی
برگزاری مسابقات
بحثهای غیر رسمی
ایراد سخنرانی
روش حل مسأله
روش پرسش و پاسخ
سمینار
کارگاه
گروه بحث
روش شور همگانی
طوفان اندیشه
ایفای نقش
روش واحد کار یا پروژه
روشهای ارتباط جمعی
فصل پنجم: سازمان و مدیریت منابع انسانی در ترویج کشاورزی
شرایط ویژه یک سازمان ترویج مناسب
مفهوم مدیریت
مهارتهای مدیر
وظایف اصلی مدیریت
کارکردهای فرآیند مدیریت
مشکلات مدیریتی سازمانهای ترویج کشاورزی
چالشهای اساسی مدیریت ترویج کشاورزی
سیاستهای مناسب در نظام ترویج کشاورزی
اصول اساسی در رهیافت مدیریت منابع انسانی
نظام تشویق کارکنان ترویج
کارگزینی یا تأمین نیروی انسانی در سازمان
انواع انگیزش
نقشهای گوناگون مروجان کشاورزی
معیارهای انتخاب مروجان کشاورزی
نیازهای مهارتی مروج
نیازهای آموزشی مروجان
شیوههای تکامل حرفهای مروجان
فصل ششم: طراحی، ارزشیابی و نظارت برنامههای ترویج کشاورزی
برنامه ترویجی
اصول برنامهریزی ترویجی
ارزشها و منافع نظام ترویج کشاورزی
ارزشیابی
اهمیّت ارزشیابی برنامههای ترویج کشاورزی
الگوی ارزشیابی
انواع ارزشیابی
مدلهای اصلی برای ارزشیابی برنامه
نظارت
شاخصهای نظارت
مقایسه نظارت و ارزشیابی
فصل هفتم: فنون نیازسنجی آموزشی و شناخت جامعه روستایی و عشایری
مقدمه
تجزیه و تحلیل وضعیت موجود و مفهوم نیاز
طبقهبندی نیازها
ویژگی های تعیین نیازهای آموزشی
اصول مهم در تعیین نیازهای آموزشی کشاورزان
روشهای تعیین نیاز آموزشی
روشهای جمعآوری اطلاعات در نیازسنجی و شناخت جامعه روستایی و عشایری
قوم نگاری
فنون قوم نگاری
رهیافتهای اساسی در قوم نگاری
فصل هشتم: آموزشهای ترویجی برای زنان روستایی
برخورداری زنان از خدمات ترویجی در یک نگاه کلی
مشکلات و موانع خدمات رسانی ترویجی به زنان روستایی
عوامل مؤثر در بهبود خدمات رسانی ترویجی به زنان روستایی
روشها و رهیافتهای بکار گرفته شده در ارائه خدمات ترویجی به زنان روستایی (تجربه جهانی)
مشکلات بکارگیری مروجان زن
دلایل عدم توجه مروجان مرد به زنان روستایی
تماس گروههای زنان با مروج مرد
تربیت مروج خانهداری
تربیت مددکار ترویجی زن
تعریف مددکار
تعریف مددکار ترویجی زن
ویژگیهای مطلوب برای انتخاب مددکاران ترویجی زن
مهمترین وظایف زنان مددکار ترویجی
انتخاب مددکار ترویجی زن نمونه
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی فمی " می باشد که در حجم 173 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.